Waarom neurofeedback consulten van 120 minuten?

In de afgelopen 15 jaren hebben we veel Neurofeedback ervaring opgedaan met hoe we de beste effecten kunnen bewerkstelligen in zo min mogelijk trainingstijd (en daardoor tegen zo laag mogelijke kosten).

We hebben systematisch gevarieerd met de duur, de frequentie en het type training en beoordeeld wat dit deed op het vlak van de effectiviteit en de totale vereiste trainingstijd.

Hieronder de belangrijkste conclusies:

  • Training van het hele hoofd (19 kanaals SURFACE EN LORETA Z-score training), waarbij continue vergelijking en training van grote delen van het hoofd plaatsvind met een QEEG database geeft sneller resultaten dan training op 1-2 elektroden . De totale trainingstijd van een traject ligt gemiddeld 30% lager bij training van het hele hoofd.
  • Bij training van het hele hoofd (19 kanaals LORETA en SURFACE Z score training) geeft lang en minder vaak per week trainen (1 keer per week 90-100 minuten) betere leereffecten in de hersenen (op het QEEG) dan kort en vaak (2-3 keer per week 20-60 minuten) en lang en vaak (2-3 keer per week 90-100 minuten) trainen.
  • Bij neurofeedback training met 1-2 elektroden zien we juist dat kort en vaak trainen gemiddeld tot beter resultaten leid dan minder vaak en lang trainen. We zien dat de meest optimale manier van training bij dit type training gemiddeld bestaat uit 4 tot 5 keer per week 20-30 minuten te trainen.

Hoe hebben we deze inzichten toegepast bij Brainmed?

  • We trainen op de praktijk met 19 kanaals SURFACE en LORETA Z score training 1 keer per week lang (consulten van 120 minuten met gemiddeld 90 minuten neurofeedback).
  • We bieden de neurofeedback met 1 of 2 elektroden aan middels neurofeedback at home. Dit maakt het mogelijk om Neurofeedback in de thuissituatie toe te passen, waarbij u zelf leert om u zelf en/ of uw kind te trainen en op gezette tijden wordt begeleid door een neuropsycholoog.

Wilt u meer over onze Neurofeedback ervaringen weten? Neem gerust contact met ons op bij vragen of opmerkingen.